Optimismo en tempos de crise
O mundo vive uns días complicados provocados pola crise do Coronavirus e quizais nestes momentos o que menos vos importe sexa un novo post sobre innovación. Entendémolo perfectamente, con todo, cremos que vale a pena e esperamos que ao terminar de ler isto axudémosche aínda que sexa un pouco a ver as cousas dun modo diferente.
Tanto nos nosos talleres formativos, como en proxectos con empresas ou neste blogue, comentamos en numerosas ocasións que para poder innovar hai que ter en conta uns determinados factores clave. Algúns deles son a empatía, o traballo en equipo ou a contorna, pero hoxe imos falar dun que nestes momentos cotiza á baixa, o optimismo.
Que é o optimismo?
O optimista é o sombreiro amarelo na técnica dos sombreiros de pensar de Edward de Bono e representa a cor do sol e a luz. Este sombreiro, aínda que é indispensable para calquera perfil emprendedor e innovador, é moi difícil de manter, xa que evolutivamente estamos preparados para o contrario, para detectar ameazas ou cousas negativas e protexernos.
Fonte: Rajagiri School of Engineering and Technology
Con este sombreiro posto, e aínda que somos plenamente conscientes de que estamos a vivir momento difíciles, sempre é bo pensar fóra da caixa (pero quedándonos na casa) e acordarnos doutras crises históricas que vaticinaban a apocalipse como a caída do imperio romano, a revolución francesa, o crack do 29, a gripe A ou a xerada polas hipotecas subprime en 2008. Tanto esas crises como moitas outras foron superadas pola humanidade e a que estamos a vivir nestes momentos non vai ser diferente.
Nesta ocasión, quizais o factor diferencial coas anteriores é como se levou a cabo a comunicación da mesma. Nestes momentos vénnos á memoria un vídeo mítico que mostra en 1 min todo o arsenal de apelativos catastróficos que podiamos recibir nun telexornal un día calquera dos últimos anos. Nin que dicir ten que nunha situación de crise estes poténcianse, polo que se a frecuencia aumenta e no canto de tres veces ao día recibimos estes impactos continuamente, é comprensible o estado de pánico xerado.
Nós apostamos por ver tamén as cousas positivas, como as iniciativas veciñais para levar mellor a corentena, a mobilización do ecosistema maker para fabricar material para os hospitais ou a solidariedade cos que máis o necesitan.
Este mal momento quedará atrás máis pronto que tarde e, como no pasado, traerá avances, seguramente axudará a potenciar a transformación dixital, a normalizar o teletraballo, a incorporar a conciliación en moitas máis empresas, a ser máis creativos/as, a respectar máis o noso sistema sanitario e utilizalo con responsabilidade, a valorar máis o tempo que pasamos co noso seres queridos e probablemente a ser máis solidarios.
Tamén aparecerán novas oportunidades nos ámbitos máis diversos que agora mesmo nin pensamos, así como novas necesidades que teremos que solucionar para mellorar a vida das persoas.
Esta crise terminarase e, como pasou en todas as anteriores, sairemos dela máis e mellor preparados/as para abordar os retos que nos depara o futuro, a nivel científico, tecnolóxico e social. Como dicimos por Galicia, nunca choveu que non escampara!
Pingback : Innovar a través do Design Thinking durante a crise do coronavirus | designthinking.gal